Waarom een groente challenge? 

Gemiddeld eten we per dag veel te weinig groente. Het advies volgens de overheid is 200 gram per dag. Onderzoek wijst uit dat wij Hollanders hele slechte groente eters zijn en scoren heel laag op de ranglijst in Europa Terwijl 200 gram voor ons systeem veel te weinig is.

Het advies onder de hormoonexperts is 500 gram groente en wanneer je dit toepast is veranderd er heel veel in je hormoonbalans, energie en je vitaliteit totaal. Variëren is belangrijk!

Waarom 500 gram: 

Groente bevatten voedingsstoffen, vitaminen, mineralen en niet te vergeten “groente” zijn de leveranciers van vezels.

Lever 

De lever is onze zuiveringsinstallatie. In groente zitten stoffen die de lever nodig heeft om toxische stoffen op te ruimen. Wanneer je lever niet goed kan ontgiften heeft dit gevolgen voor je immuunsysteem. Je wilt niet dat je lever een afvalputje wordt.

Darmen

Via de darmen worden voedingstoffen opgenomen en wat niet meer nodig is afgevoerd. Hiervoor hebben we veel vezels nodig en die halen we het meeste uit groente. Voor een goede stoelgang zijn groente heel belangrijk.

Afvallen 

Afvoeren van toxische stoffen, beter reguleren van je hormonen en 2 of 3 maal verzadigend eten maken je fit, vrolijk en je verliest kilo’s om de simpele reden dat je nu minder eet waar je lichaam teveel van krijgt. Zo eet je jouw lichaam in balans.

Hoe dan? 500 gram groente

De overtuiging vanuit onze opvoeding en gewoontes maken dat we dit moeilijk vinden.

De week ga je leren dat het helemaal niet moeilijk is.

Ja 500 gram sla is best lastig idd of spinazie. Maar weeg eens radijsjes, komkommer, wortel, boontjes, broccoli enz.

Out of the box

Vind je een smoothie niet lekker of gedoe eet eens een soepje tijdens je ontbijt of lunch. Iemand heeft ooit bedacht dat we in de ochtend geen soep eten maar waarom eigenlijk niet? Je kan m ook koud eten. Bedenk voor jezelf waarom je altijd doet wat je nu doet of……tot nu toe deed! Het is jouw lijf! Stop erin waardoor het beter kan functioneren. Wanneer en op welk moment van de dag hangt af van jou keuzes! Eet zo zuiver mogelijk je groente en dus ook je soep. Zie als voorbeeld de soepen bij de recepten. Echt even lezen hoor. Geen pakjes en zakjes of geconcentreerde meuk 😉

 

Eet 500 gram gedurende de dag.

Verdeel 500 gram en ben creatief! Ik ben super benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Klik op de linkjes hieronder om jezelf te inspireren.

Tag mij op insta of stuur je foto’s via whatsapp naar 0651405598 !

 

Lieve groetjes

Ingrid